Virtueel Verkopen

Virtual Sales

Thuiswerken en online meetings, eerst bij hoge uitzondering maar sinds het Corona tijdperk strikt noodzakelijk, heel normaal en meestal een must. Wat kan er veel in een paar weken veranderen.

In de eerste weken stond klantbehoud (lees omzetbehoud) bij accountmanagers centraal maar nu we 6 weken onderweg zijn kijken we ook weer naar new business en acquisitie. En dat is wel nog wat vreemd. Een bestaande klant virtueel spreken is prima, je kent elkaar en het voelt nog steeds vertrouwd om elkaar op afstand te zien via een Zoom of Teams meeting.

Maar hoe nodig je een prospect uit voor een online meeting? Hoe anders is mijn gesprek nu? We gingen op zoek naar enkele tips en tricks ! Bij onze zoektocht zien we meteen dat de meeste salestrainingen en tips nog op de oude situatie zijn ingericht waar je persoonlijk contact hebt. Gelukkig vonden we deze zeer toepasbare training van Hovingh&Partners, over het virtueel verkopen en stappen plus tips die werken bij een online verkoopgesprek.

Hier een deel uit de training en de link: 

Virtueel Verkopen (online training)

  • Welke sales uitdagingen heeft iedere deelnemer nu op dit moment
  • Belangrijkste verkoop succes factoren in het nieuwe Nu
  • Toegenomen belang van intentie en rapport
  • Hoe krijg ik de gesprekken van ‘hoe gaat het’ naar business
  • Stappen – Doelen – Technieken die in een ZOOM/Teams/Skype setting werken 
  • Tactische Power Questions: hoe kom ik te weten wat nu de belangrijkste issues en behoeften zijn
  • Covid call planning: welke gesprekken met welk doel plan ik de komende weken om mijn belangrijkste opportunity’s vooruit te helpen
  • Voorbereiden van je eigen sales gesprek met de populaire ‘meeting prep’ op 1 A4
  • Samen ontwikkelen van de oplossing: waarom en hoe
  • Samen bepalen van de optimale prijs: waarom en hoe
  • Verkopen en presenteren van je oplossing via je virtuele platform

Wil en zoek je dus handvatten voor jezelf of je salesteam, dan zeker deze training volgen!