You Are Here: Home » Interviews van de maand: » Online marketing als sales tool, interview met Elias Crum van Marketing Guys

Online marketing als sales tool, interview met Elias Crum van Marketing Guys

Leadgeneratie betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact te komen met potentiële klanten. In de zakelijke markt is dit vaak een specifieke sales-activiteit. Bron: Wikipedia

 

Lead generatie is een onderdeel van de sales cycle dat altijd garant staat voor veel discussies. Op welke manier zorg jij ervoor dat de leads binnen komen en wie binnen de organisatie is er verantwoordelijk voor? Er zijn vele mogelijkheden te bedenken, veel verschillende kanalen die je in kan zetten. Elias Crum, van Marketing Guys, helpt bedrijven bij het optimaal inzetten en benutten van online marketing als succesvolle lead tool.

Drie jaar geleden is Elias begonnen met Marketing Guys en zijn bedrijf helpt bedrijven om online marketing, social media en mobile marketing strategisch en tactisch in te zetten. “Online marketing is typisch iets waar mensen wel van weten dat er iets mee te doen is maar niet precies weten hoe het moet. Vaak zie je dat er veel geld wordt geïnvesteerd in een website maar dat is geen garantie voor succes. Een website kan je vergelijken met een locatie in een winkelstraat, je kan de deur open zetten maar hoe krijg je de mensen nou naar binnen? Als dat niet lukt, verkoop je ook niets”.

Marketing Guys kan als verlengstuk van de sales organisatie helpen om klanten te trekken maar daarnaast ook helpen om een eerste reactie van een potentiële klant verder uit te bouwen tot een klant die ook daadwerkelijk iets van je af neemt, het zogenaamde Lead Nurturing.  Om klanten naar je organisatie toe te trekken maakt Marketing Guys gebruik van content marketing.

Elias gaat hierbij uit van het principe dat je door te delen uiteindelijk vermenigvuldigt. “Door over je vakgebied kennis en ervaringen te delen, in de vorm van teksten op je website of met behulp van whitepapers, gaan mensen je een bepaalde  autoriteit toekennen in jouw vakgebied”. Dat helpt ten eerste om je naamsbekendheid te vergroten maar uiteindelijk zullen mensen ook naar je toe komen met vragen. Marketing Guys ontzorgt je helemaal als het op content marketing aankomt. Zij helpen je de onderwerpen te verzinnen en schrijven de teksten voor je. En dat via diverse kanalen. “Zo hebben wij een klant van ons geholpen om de NS als klant binnen te halen dankzij zijn Linkedin profiel. Wij beheerde dat en zorgde dat er regelmatig updates verschenen die begonnen op te vallen. Hierop kreeg hij een reactie van een oude relatie van hem die inkoper was bij de NS met het verzoek om eens te komen praten”.

Nou is het opvallen en aantrekken van leads één ding, het goed verwerken en opvolgen van leads is net zo belangrijk. “Uit onderzoek blijkt dat  70 tot 80 procent van de leads worden afgedaan als niet interessant, aldus Elias “en dat terwijl je weet dat 80 procent van die bedrijven  in de komende twee jaar een aankoop doen. En waarom verdwijnen die leads? Bijvoorbeeld omdat er een gmail adres gebruikt werd. Hierdoor denkt een sales persoon dat het waarschijnlijk niet interessant is. Terwijl ik zelf ook nooit mijn werkadres achterlaat, ik gebruik een apart adres daarvoor. Maar dat betekent niet dat ik geen interesse zou hebben in een bepaald product of dienst”.

Marketing Guys heeft wat dat betreft een mooie ervaring met een klant die in de remote support software actief is. Deze partij investeert serieus in online marketing. Deze partij wist haar conversie van de leads met 40% omhoog weten te brengen enkel en alleen door de binnengekomen leads te verrijken. Daarvoor bepaalde een sales manager in feite puur op onderbuik gevoel of een lead interessant kon zijn. En gooide daarmee dus veel interessante leads weg.

“En dat is iets dat wij veel zien gebeuren in de praktijk, vervolgd Elias, “een veelgehoorde reactie bijvoorbeeld na een campagne is dat er een hondertal leads binnenkwamen maar dat het niet succesvol was omdat het veelal consumenten e-mailadressen waren. Wij helpen dan ook onze klanten met het identificeren van de leads die via online marketing kanalen binnen komen. Dat identificeren kan handmatig, door bijvoorbeeld namen terug te vinden via Linkedin maar ook met behulp van software die Marketing Guys inzet bij online campagnes.

“Wij hebben bij een klant er voor gezorgd dat binnen een maand  van alle bezoekers die op de website binnen kwamen,  7% geïdentificeerd werden en vandaar bouwen wij dat verder uit.  Bij een klant waar wij bijvoorbeeld al 5 maanden bezig zijn is dat getal al ruim 20% en op deze manier krijgen zij  maandelijks 100 leads binnen die rechtstreeks in hun crm, Salesforce.com in dit geval, binnen komen”.

Zo werkt Marketing Guys nauw samen met haar klanten en zorgt een team van 6 specialisten ervoor dat er op continue basis aan leadgeneratie en leadnurturing wordt gewerkt. Marketing Guys werkt met een abonnementen systeem. Voor een vast bedrag per maand kunt U gebruik maken van hun diensten. Voor meer info kunt U terecht op www.marketingguys.nl

 

 

Leave a Comment

© 2012 SalesMagazine. Design 010graphics

Scroll to top