You Are Here: Home » Interviews van de maand: » Jaarbeurs BV zoekt commercieel talent

Jaarbeurs BV zoekt commercieel talent

jaarbeurs2Jaarbeurs viert dit jaar haar 100-jarig bestaan. Al 100 jaar zet Jaarbeurs handel in beweging. Door mensen en markten te verbinden en daar de juiste ontmoetingen bij te regelen. Fysiek en digitaal. 365 dagen per jaar. De meeste mensen kennen Jaarbeurs van de grote beurzen en evenementen  en haar centrale ligging pal aan het station in Utrecht. Maar Jaarbeurs doet veel meer dan  dan dat! Het aantal online activiteiten neemt al jaren toe en maakt Jaarbeurs een zeer interessante partner voor het samenbrengen van vraag en aanbod. Dat doet Jaarbeurs niet alleen in Nederland. Maar ook over de grens, met kantoren in Shanghai en Bangkok. Beweging en verbinding kenmerkt de organisatie. Jaarbeurs heeft een aantal mooie groeidoestellingen en zoekt daarbij de juiste mensen om dit te realiseren. We gaan in gesprek met Jordi van Herk, manager van het segment  IT Media, over de salesorganisatie en vacatures binnen zijn team.

Zelf kwam Jordi van Herk als onderdeel van de overname van Marqit (contentmarketing & leadgeneratie) bij Jaarbeurs. De overname van Marqit door Jaarbeurs en later nog meer online titels kenmerkte de richting van ‘Digital first’, die destijds heerste bij Jaarbeurs juist om meer online proposities  te ontwikkelen. Nu 4 jaar later, gaat het niet om digital first. We geloven in de kracht van de ontmoeting. De behoefte van onze klanten staat centraal en digitaal speelt daar een zeer belangrijke rol in. Jaarbeurs is zoveel meer dan alleen een accommodatie, al is niet iedereen zich daarvan bewust.

‘’ Als Jaarbeurs willen we nog meer met een geïntegreerde propositie naar de markt toe, en op basis daarvan hebben wij binnen Jaarbeurs een aantal segmenten gevormd waar we als een one-stop-shop de markt kunnen bedienen. In het geval van het segment IT Media bieden wij met onze platformen het hele jaar de mogelijkheid om exposure, naamsbekendheid en leads te genereren. Met Computable Magazine, bieden wij de verdieping om zichtbaarheid te genereren bij de ICT directie en daarnaast organiseren wij een aantal keer per jaar een ‘feestje’ waar de markt fysiek bij elkaar komt op de Computable Awards, Infosecurity, Zorg&ICT, etc”.

Doordat de on- en offline platformen technologisch aan elkaar zijn gekoppeld krijgt Jaarbeurs inzicht in de informatiebehoefte van 200.000 IT professionals in Nederland waar zij het hele jaar door contact mee heeft. ‘’Dit betekent dat we naast productie en mediahuis, ook een datahuis zijn. We hebben zeer veel data die wij op verschillende leadgeneratie modellen kunnen uitleveren aan klanten’’.

 ‘’ Nog meer met een geïntegreerde  propositie naar de markt toe’’.

Dat Jaarbeurs meer is dan een locatie en accommodatie voor congressen is ons duidelijk geworden, maar hoe zit het met de salesorganisatie, heeft deze ook een ontwikkeling meegemaakt? ‘’Zeker, bevestigt Jordi, we hebben een roerige tijd achter de rug en dat heeft zich ook vertaald in het salesteam. We verwachten veel van sales. Dan heb ik het niet zozeer alleen over omzet, maar over de vaardigheden van de individuele salespersoon. En we moeten meer naar buiten dan voorheen. Daarbij hebben we een duidelijk doel, we willen dat klanten ons beleven en waarderen met minimaal een 9+. Dat betekent dat je als sales niet alleen het maximale uit een klant moet halen, maar dat je ook steeds maximaal moet leveren. We hebben binnen Jaarbeurs de Customer Succes Journey gedefinieerd als leidraad van onze salesorganisatie. Jaarbeurs bestaat niet al honderd jaar door dealtjes te maken, we luisteren heel goed naar onze klanten en gaan voor hun resultaat. 100 jaar kenmerkt juist onze innovatiekracht’’.

Nu Jaarbeurs met een breder verhaal en aanbod de markt kan bewerken zoekt men accountmanagers die op consultatieve wijze de hele dienstverlening van Jaarbeurs kunnen verkopen. Onze klanten zoeken manieren om nieuwe klanten te vinden. Wij als Jaarbeurs brengen hen bij elkaar door onze mix van activiteiten. We faciliteren een ontmoeting op een congres, beurs of ander evenement, maar laten klanten ook zichtbaar zijn op online platformen aangevuld met interessante data uit online activiteiten als whitepapers, website bezoekers, magazines, etc.’’

jaarbeurs congres

Foto: Zorg & ICT  2017

In het team van Jordi zitten diverse bloedstromen van accountmanagers met een focus of achtergrond op events of online. Uitdaging is allen naar een consultative selling wijze te brengen. Daarbij wordt Jaarbeurs ondersteund door een externe partner op het gebied van salestrainingen.

‘’ Ik zoek een Sales- en Accountmanager die elke dag het verschil wil maken’’.

In zijn team zijn momenteel drie vacatures, een Accountmanager IT Media, en Accountmanager Zorg en een Salesmanager. De Accountmanager met focus op vakbeurzen (je verkoopt dus niet alleen beurzen) die bruist van de energie en wil elke dag het verschil maken. Ervaring of affiniteit met IT media is een pre.

Om het salesteam en resultaten naar de volgende fase te brengen zoekt Jaarbeurs ook een Salesmanager. Met een bijzondere aandacht voor salesprocessen. De persoon die men zoekt zal die ervaring meenemen. Naast de dagelijkse aansturing en motivatie om het team te laten excelleren ondersteun je het salesteam met de juiste salesprocessen en de individuele ontwikkelingen van de verschillende accountmanagers.

Jaarbeurs biedt voor beide functies een marktconform salaris, maar Jaarbeurs is vooral een interessante plek voor mensen die zich nog verder willen ontwikkelen en willen werken in een dynamisch team.  ‘’Bij Jaarbeurs krijgt je ontwikkeling veel aandacht en we zijn een team waar men ook privé veel met elkaar doet. Dat is geen verplichting maar wel leuk. We hebben regelmatig leuke activiteiten met elkaar en dat komt de sfeer zeker ten goede, die is hier namelijk heel goed’’. Jaarbeurs is dan ook een werkgever die vooral hard werken met persoonlijke ontwikkeling en fun combineert. ‘’Je leert hier veel en zult tevens een erg mooi netwerk opbouwen waar je gedurende je carrière veel profijt zult hebben, maar je zult ook moeten laten zien dat je succesvol bent’’.

De vacatures lopen via SalesCapital, je sollicitatie kun je mailen met CV en motivatie naar m.hinrichs@salescapital.nl.  Voor vragen over de procedure kun je bellen naar 06-57105372.

Leave a Comment

© 2012 SalesMagazine. Design 010graphics

Scroll to top