You Are Here: Home » Interviews van de maand: » De 5 ingrediënten voor een succesvolle Sales Kick-Off!

De 5 ingrediënten voor een succesvolle Sales Kick-Off!

event31)      Duidelijk doel / thema voor het nieuwe jaar: ‘’wat gaan we doen?’’

Een duidelijke boodschap is met daaraan gekoppeld een thema is niet alleen krachtig tijdens de kick off maar blijft ook een jaar hangen. Het is een doelstelling die niet verzand in algemeenheden maar wordt dan jullie persoonlijk bedrijfsdoel & target. Mensen willen een duidelijk doel, geef ze die ook.

2)      Strategie ‘hoe gaan we dat doen?’

Verspil niet te veel tijd aan allerlei presentaties met cijfers, die is men bij het verlaten van de zaal al kwijt. Presenteer wat men wil zien: Hoe gaan we ons doel behalen? Zo laat u zien dat er niet alleen een duidelijk doel is maar dat er tevens een plan van aanpak is. Presenteer een duidelijke aanvalsplan met duidelijke stappen! Beginnen met een duidelijke ambitie/doel/thema is krachtiger als men ook weet dat u weet hoe u dit allen gaat doen.

3)      Inspireer

Neem de tijd en aandacht om u mensen tijdens de kick-off te inspireren. Het is een unieke mogelijkheid nu iedereen bij elkaar is dus maak daar gebruik van. Kijk terug naar behaalde successen en inspireer om te groeien. Het is zeker niet makkelijk dus denk goed na over hoe u dat gaat doen. De kick-off moet geen jaarlijkse bedrijfsborrel zijn maar een inspiratie moment die een heel jaar mee moet gaan.

4)      Organiseer evaluatie momenten

Organiseer evaluatie momenten. Laat zien dat er elk kwartaal wordt teruggekeken naar waar we staan ten opzichte van waar we moeten staan. Zo heeft u elk kwartaal de kans om bij te sturen, laat u het jaartarget leven, kunnen mensen of teams in het zonnetje worden gezet en betrekt u de hele organisatie bij de doelen.

5)      Lead by example.

Hoe kan het ook anders, maak het persoonlijk door zelf het goede voorbeeld te geven. Wat waren u persoonlijke doelen? Waar staat u nu ten opzichte van die doelen?  Zo laat je zien dat je ook vastbijt in je doelen en die serieus neemt. Deel die tijdens de kwartaalmeetings.

Leave a Comment

© 2012 SalesMagazine. Design 010graphics

Scroll to top