You Are Here: Home » Blog » ”Show me you know me”

”Show me you know me”

0cfce96‘’Show me you know me’’

Of je nu Marketing of Sales uitingen en gesprekken voert, in alles wil de klant en prospect zien dat je hem kent. Dat je een persoonlijk bericht en/of aanbod hebt omdat je weet wat de klant beweegt en welke uitdagingen men heeft. Zoals vaker hebben de Amerikanen een mooi gezegde ‘’‘show me you know me’’’. Laat mij zien dat je me kent. Personalisatie ontbreekt vaak in sales en marketing activiteiten.

In leadgeneratie en acquisitie is dat niet anders. Het persoonlijk maken van je 1ste contact zorgt voor een veel hogere conversie. Helaas leeft nog vaak de gedachte dat ‘de wet van de grote aantallen’ prima werkt. Ja, voor Albert Heijn wel. Ieder mens is in potentie een klant. En ook zij personaliseren steeds meer. Maar voor veel bedrijven en ondernemers geldt dat niet. Zij bedienen een kleinere markt. Of een gerichte markt. Dan moet je ook gericht op zoek gaan naar die klanten en je eerst verdiepen in hun wereld.

Uiteindelijk heeft Sales & Marketing hetzelfde doel. Dat wordt binnen sommige organisaties nogal eens vergeten maar alles wat we doen dient: Klanten vinden, klant maken, klant bedienen, klanttevredenheid, klantretentie, etc. In alle fases wil de klant het gevoel krijgen van persoonlijke aandacht.

Hoe is dit binnen jullie organisatie? Misschien goed om mee te nemen in je 2018 plannen!

Leave a Comment

© 2012 SalesMagazine. Design 010graphics

Scroll to top