You Are Here: Home » Artikelen » Mushroom Management: Keep them in the dark, cover them with shit and expect them to grow….

Mushroom Management: Keep them in the dark, cover them with shit and expect them to grow….


mushroom-management-cover‘Mushroom Management’: ‘Keep them in the dark, cover them with shit & expects them to grow’.

Herkenbaar, of juist niet? Uiteraard is de titel wat gechargeerd. Het neemt een management stijl op de hak die medewerkers slecht informeert en regelmatig door het falen van hun interne organisatie shit over zich heen krijgen.

Je kunt hier meerdere richtingen in en deze keer willen we vooral het nut van een goede begeleiding van nieuwe sales collega’s belichten. Dat de meeste sales die het niet halen falen in hun eerste 1 tot 2 jaar mag geen verassing meer zijn. Het verloop is vooral in de eerste periode het hoogst. Daar heeft het werving & selectie traject ook schuld aan maar als we dieper in salesorganisaties kijken zien we dat de introductie fase meestal vrij slecht georganiseerd is.

De slecht georganiseerde  inwerkperiode en het ontbreken van duidelijke doelen staan aan de basis van het hoge verloop in het eerste jaar. Andersom mag je ook van de nieuwe sales verwachten dat hij/zij duidelijker en beter aangeeft waar men nog hulp nodig heeft en dat men zelf goed vraagt wat de doelen en resultaten zijn die men moet behalen. Te vaak durft men geen hulp te vragen waar men dat juist in het eerste jaar nog kan doen en juist zo kan laten zien wat je groeicurve is.

Aan beiden zijden valt er dus nog veel te winnen. Als manager uitkijken dat je geen ‘mushroom’ stijl toepast, en als nieuwe sales mag je zelf meer assertief gedrag tonen. Pas op dat je zelf niet als een ‘mushroom’ stil in het donker blijft zitten.

Meer over Mushroom Management via deze link!

Heb jij mooie cases over succesvolle introductie programma’s voor sales? Mail en deel via redactie@salesmagazine.nl

 

 

 

 

 

Comments (1)

  • Erwin Hemmen

    Herkenbare problematiek, waarbij het niet kennen van de salesstrategie nog maar een aspect is. Veel vaker is het op de juiste wijze bespreken van de sales prestaties en het verder ontwikkelen van de salesvaardigheden een nog grotere missende factor. Uit onze praktijk blijkt dat “het krijgen van feedback” en het “zich gewaardeerd voelen” zeer regelmatig dikke onvoldoendes scoren. Hoe geef je als sales manager of als sales directeur nu feedback, hoe vaak en met welke kwaliteit? Hoe laat ik de sales mensen floreren en groeien? Hoe leren ze van elkaar? Allemaal cruciale elementen in een sales organisatie.
    Erwin Hemmen
    Partner The AccelerationGroup (http://accelerationgroup.nl/)
    en auteur van commercielemythes.nl

    Beantwoorden

Leave a Comment

© 2012 SalesMagazine. Design 010graphics

Scroll to top